Naar een afschaffing van de provincies?

Dat men de provincies als bestuurlijke constructies wil afschaffen, voor een stuk kan ik dat nog volgen.
Limburg is een regio met een zekere eigenheid. Dus die constructie kan men zeker behouden. Maar een soort van stadsgewest Antwerpen, dat een deel van Oost-Vlaanderen en een deel van de provincie Antwerpen omvat, lijkt me op zich een meer logische bestuursconstructie dan de provincie Antwerpen bijvoorbeeld. Ik weet dat men het bij sp.a en LDD daar al over gehad heeft maar van de andere partijen weet ik het niet.
Een stadsgewest dat Gent omvat lijkt me bijvoorbeeld ook een logische bestuursconstructie, al weet ik niet of iemand het daar al over gehad heeft.

Popular posts from this blog

Oekraïne, een jaar later (4)

Het belang van de hoofddoekenkwestie

Oekraïne, een jaar later (2)